Fase 1 Sessie 1

24-12-2013 10:58

Tot mijn verbazing zie ik dat ik nog niets geschreven heb over deze dag. De teleurstelling was zeker nog groter dan ik dacht.

19-12-2013

6:00 me wekker gaat en ben meteen fris en fruitig want vandaag is een belangrijke dag. Zenuwen gieren door me lijf en probeer er nuchter over na te denken. Gister had ik de brief vanb het NOK ontvangen over de extra datu, van onderzoeken dus nog even doorlezen koffie drinken en ik ben er klaar voor. Al zie ik dingen op me lijst staan die ik niet snap.

7:00 Ik ben er nu echt klaar voor snel nog even piesen en dan hop de auto en de file in. En zoals gedacht reed ik inderdaad de file in al was hij minder erg dan ik dacht ik bleef redelijk stapvoets rijden. Naja mocht het nog erger worden ik heb 2 uur gepland voordeze trip dus kom maar op.

8:05 Sta je dan op de parkeerplaats van het ziekenhuis. Het bleef stapvoets rijden. Naja heb een boek bij me dus koffie halen en nog even lekker zitten voordat de rest komt. Aaargh het restaurant is nog dicht en de kofiieautomaat boven is nog niet aangesloten. Note to myself volgende keer zelf drinken meenemen. Dus hop boek erbij en lekker lezen.

8:35 Er is iemand bij komen zitten en ook zij start met het traject vandaag. Dus netjes me boek weg gelegt. Nou dat had ik beter niet kunnen doen, want er komt geen zinnig woord uit en ze staart alleen maar op haar mobieltje. zucht lekker begin hopen dat de rest niet zo is.

8:50 Gelukkig komen de dames van het NOK binnen en overal gaan de lichten nu aan en wordt de koffie aangesloten. gelukkig zijn deze dames altijd super vriendelijk en krijg ik gelukkig weer een goed gevoel. De vreemde dame vraagt of ik koffie wil en verbaas me dat ze me toch heeft opgemerkt. Heel langzaam stroomt de rest ook binnen en behalve elkaar aanstaren gebeurd er niet veel.

9:00 het begint nu echt. Er wordt verteld dat ze in 3 "lessen" werken van elk een uur met daar tussen 20 min pauze. Deze is niet voor ons maar voor de begeleiders zodat zij onze statussen kunnen aanvullen en overleg hebben met elkaar zodat wij niet elke keer in herhaling hoeven vallen. Dit eerste uur bestaat uit kennismaken. Tja en ik was als eerste en dacht ben ik er ook snel vanaf. Helaas vroeg ze verder door en heb ik dingen moeten zeggen die ik liever nog niet had gezegt. Maar na 45 min was iedereen uitgelukt en hadden we dus 35 min pauze meteen. Pff zucht steun kreun. nou ja ik ben meteen naar de zorgcoordinator gelopen en gevraagt hoe het met bepaalde dingen zat in me brief. Ik moet me namelijk melden bij de MDL verpleegkundige Miriam Traube en snap totaal niet waarom. nou zij ook niet dus ze gaat meteen bellen voor me. Wat blijkt omdat ik een roer wil moet ik eerst daar heen. Zit terwijl ik dit tik weer met gefronsde wenkbrauwen want ik snap hem nog steeds niet. Ook klopt mijn medicatie niet maar dat komt later wel goed meld zij mij. Pff zucht nog 20 min pauze en dus terug naar het lokaal waar ook de rest zit. Er langt een lekker sfeertje (not). Goddank komt de zorgcoordinator en beginnen we aan het 2e uur. Vandaag staat ie in het thema wegen en meten met vragenlijsten. Eindelijk ben ik aan de beurt en mag ik achter de pc. Shit weer van die gewetensvragen en wat je ook invult het zal nooit goed zijn. Ze vinden overal wel wat op. Maar ook echt achterlijke vragen. Moest ik invullen dat ik vrijwilliger was en waar deze baan op leek. Heb maar op juf gegokt en qua sport waar het op leek?? Naja je vult maar wat in. Ook de vraag hoeveel je op je zwaarst woog en wat je woog vanaf je 15e op je lichtst. Ehm dat ik 15 was woog ik op mijn lichtst maar hoeveel??? dus doe je maar wat. Maar gelukkig was ik al heel snel klaar en mocht ik op de weegschaal. Nou was ik zo blij eerst daarna toch wel heel erg bedroeft. Gewoon veel zwaarder dan de week ervoor en ook mijn opmvang scheelde weer teveel. En ja het was dezelfde weegschaal maar dit was gewoon echt niet leuk meer. Gewoon 2,2 kilo erbij in 1 week en nu weeg ik veel zwaarder dan dat ik bij het NOK begon. Namelijk 125,8 kilo. Kan wel janken nog steeds trouwens.

na dit gelul hadden we weer pauze en de groep wordt steeds erger. Er kan geen leuk gesprek gemaakt worden want er is steeds wel iemand die via 1 opmerking het gesprek meteen neerhoekt. 3e uur gelukkig. Nu krijgen we uitleg over de map dat we daar in alles moeten bij houden en als we een keer een les missen we zelf achter die papieren aan moeten gaan. Ook krijgen we de huisregels en moeten we een kontrakt tekenen. Tijdens de lesuren mogen we niet eten daar hebben we de pauzes voor en tja mocht ze nog meer hebben gemeld dan is het langs me heen gegaan. Dus om 12:30 mochten we weg en ben ik meteen naar de afdeling interne gerent. Want ik ga toch niet heen en weer rijden naar het ziekenhuis voor een boelshit blabla over een roesje en verders niets. Me tante gaat die dag verhuizen en heb wel iets beters te doen. Maar dat zei ik natuurlijk niet zo maar een stuk netter en de dames snapte me meteen. Helaas kwam ik niet onder het gesprek uit. Nieuw protocol :S maar hebben ze het gesprek van vrijdag naar donderdag verhuist zodat ik die dag alleen 2 uurtjes eerder in het ziekenhuis moet zijn dan ik al moest en dan die vrijdag heerlijk me tante kon verhuizen. Ze snapte inderdaad dat het onzin was om voor dat zoveel kilometer te rijden. Dus eindelijk kon ik naar huis.

13:45 Eindelijk thuis snel lunchen mams bellen boodschapje doen en naar bed ben kapot.

20:00  In de auto en hop naar Tiel want de dag erna zou ik gaan kerstshoppen met een vriendin in Oberhausen maar wat ben ik ziek geworden ondertussen. Letterlijk het gal eruit gegooit van hoe ik me voelde die dag. Ben wel gegaan hoor en heb de dag erna een super leuke dag gehad. Moet er nog steeds van bij komen maar de teleurstelling voor die ochtend bleef. Zal het komen dat het voor iedereen te vroeg was?? Kwam het omdat we elkaar niet kennen?? Komt het ooit nog goed??? Ik houd me hart vast want ik zit nog ben ik bang 5 jaar aan deze mensen vast.